torsdag 21 januari 2010

Inspirationskick!

Nu har det gått några dagar sedan vistelsen i London och man har hunnit smälta intrycken något. Resan var verkligen en 'teknologisk kick' - ända sedan dess har hjärnan gått på högvarv hur man ska kunna få in datorn ännu mer i undervisningen på ett kreativt sätt - och inte bara som en 'ersättning' som det pratades om i flera föreläsningar.

Det allra största intrycket har jag fått från skolbesöket till Bowes Primary school, jag och Christina Rosberg återkommer senare med reflektioner om det. Så länge kan jag säga att det fick mig att tänka att vi måste börja längre ner i åldrarna. När eleverna är yngre är de mer naturligt nyfikna och kreativa, för att inte 'ta död' på det så måste man börja där.

Bett-mässan kändes som en basar där inkastare slet och drog i en och ville visa den senaste tekniken. Här var mycket för yngre barn (som jag inte undervisar) och mycket för PC, vilket var synd. Men visst fanns det godbitar även här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar