torsdag 21 januari 2010

En upplevelse

Denna resa var för mig en upplevelse. Inte bara för mig själv utan jag uppfattade att hela gruppen såg möjligheter och sätt som kan förbättra vår lärprocess i vår verksamhet.

Det var alldeles uppenbart att de som jag reste med hade stor behållning av seminarierna, skolbesöken och kanske även mässan. Så även för mig.

Vad det gällde mässan så visste jag att utvecklingen går fort och att det finns en uppsjö av It-teknik. Men att det fanns så mycket kunde jag aldrig föreställa mig och det kändes lite "sjukt".

Det är dock min fulla övertygelse att det är viktigt för skolans personal att komma och få se och uppleva det vi gjort. Min alldeles klara uppfattning är att vi måste tillse att fler får uppleva och känna denna "kick" som det blev.

För egen del hoppas jag kunna tillse eller i vart fall påverka till att det är bla sådant här vi skall kompetenshöja vår personal. Vid nästa tillfälle, förhoppningsvis senast 2011 skall det ut andra på detta eller något liknande. Kanske skall vi fortsätta med det tills det inte ger något mer. Om det nu kommer att ske?

Tack för att jag fick vara med!

Dahn Persson(S)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar